هشدار رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی:

هشدار رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی:

اگر جنایت صهیونیست‌ها ادامه پیدا کند کسی نمی‌‎تواند جلوی نیروهای مقاومت را بگیرد 
هشدار رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی:

اگر جنایت صهیونیست‌ها ادامه پیدا کند کسی نمی‌‎تواند جلوی نیروهای مقاومت را بگیرد

جمعی از نخبگان و استعداد‌های برتر علمی کشور با حضور در حسینیه امام خمینی (ره)، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

به نقل از خبرنگاران جوان : جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با حضور در حسینیه امام خمینی (ره)، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این دیدار تمثال شهیدان چمران، طهرانی مقدم، فخری‌زاده، علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی روشن و کاظمی آشتیانی در کنار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار داشت.

رهبر انقلاب در این دیدار با بیان اینکه نخبگان کشور امروز به یک خیز جدید احتیاج دارند، فرمودند: این خیز باید با همراهی این دولت و همکاری مسئولان جوان در بدنه دولت و همت مجموعه نخبگان انجام شود.

ایشان سپس با اشاره به تحولات اخیر در اراضی اشغالی هشدار دادند که اگر جنایت رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند، مسلمان‌ها و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شود و آن وقت دیگر کسی نمی‌‎تواند جلوی آنها را بگیرد. 

کشتن غیرنظامیان توسط فلسطینی‌ها خلاف واقع است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار تصریح کردند: در قضیه فلسطین آنچه که جلوی چشم همه دنیاست، جنایت نسل‌کشی رژیم غاصب است. این را همه دنیا دارند مشاهده می‌کنند. مسئولین بعضی از کشور‌ها که با مسئولین کشور ما صحبت کردند در دفاع از رژیم غاصب صهیونیستی اعتراض‌شان این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامی‌ها را کشتند. اولاً این حرف خلاف واقع است. یعنی اصلاً این‌ها که در شهرک و این‌ها هستند غیرنظامی نیستند. همه‌شان مسلح‌اند. حالا گیرم، غیرنظامی. چه تعداد غیرنظامی کشته شدند. صد برابر آن‌ها الان دارد این رژیم غاصب از زن و بچه و پیر و جوان می‌کشد، در این ساختمان‌های غزه نظامی‌ها که ساکن نیستند. نظامی‌ها جا‌های خودشان هستند. این‌ها مردم‌اند. مراکز پرجمعیت را انتخاب می‌کنند و می‌زنند. چند هزار تا حالا کشته دادند فلسطینی‌ها در غزه، در همین چند روز. این جنایت جلوی چشم همه‌ی مردم دنیاست. این‌ها باید محاکمه بشوند. دولت غاصب رژیم صهیونیستی امروز قطعاً باید محاکمه بشود. 

سیاستگذار جنایت صهیونیست‌ها، آمریکاست
رهبر انقلاب ادامه دادند: دولت آمریکا هم بایستی مسئولیت خودش را در این قضیه بشناسد. آن طوری که اطلاعات متعدد به ما می‌گوید سیاست جاری این روز‌ها یعنی همین هفته‌ی اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکایی‌ها دارند تنظیم می‌کنند، یعنی سیاست‌گذار آن‌ها هستند. کار‌هایی که دارد انجام می‌گیرد سیاست آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها مسئولیت خودشان را مورد توجه قرار بدهند، مسئولند.

رژیم صهیونیستی نمی‌تواند شکستش را جبران کند
ایشان سپس با تاکید بر اینکه بمباران‌ها باید فوراً قطع شود" هشدار دادند: ملت‌های مسلمان عصبانی‌اند. جدّاً عصبانی‌اند. نشانه‌هایش را شما دارید می‌بینید، اجتماعات گروه‌های مردم، نه فقط در کشور‌های اسلامی، در لس‌آنجلس، در هلند، در فرانسه، در کشور‌های اروپایی، در کشور‌های غربی، مردم اجتماعات می‌کنند، مسلمان و غیرمسلمان. کشور‌های اسلامی هم که روشن است. مردم عصبانی‌اند. اگر چنانچه این جنایت ادامه پیدا کند، مسلمان‌ها بی‌تاب میشوند نیرو‌های مقاومت بی‌تاب میشوند، کسی جلوی این‌ها را دیگر نمی‌تواند بگیرد. این را بدانند. توقع نکنند از کسانی که نگذارید فلان گروه فلان کار را بکند. کسی نمی‌تواند جلوی این‌ها را بگیرد وقتی بی‌تاب شدند. این یک واقعیتی است که وجود دارد. البته رژیم صهیونیستی هر کار هم بکند، شکست مفتضحانه‌ای که در این قضیه خورد را نمی‌تواند جبران کند.

نخبگان نسبت به اتفاقات فلسطین بی‌تفاوت نباشند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با بیان اینکه "علم، مسئولیت‌آور است" خاطرنشان کردند: مثل همه دارایی‌های دیگر، دارایی فکری، دارایی مالی، دارایی قدرت؛ این‌ها همه مسئولیت‌آور است. علم هم از جمله همین دارایی‌های ارزشمند است. علم دارید، این علم شما را مسئول می‌کند. یعنی باید هم از علمتان به نفع مردم استفاده کنید، هم از اعتباری که این علم به شما داده به نفع مردم استفاده کنید. هم خود آن دانش در خدمت به مردم باید قرار بگیرد. خدای متعال این تعهد را از علما گرفته، از دانشمندان گرفته که در این زمینه تحمل نکنند. پرخوری ستمگر و گرسنگی ستمدیده را تحمل نباید بکنند. عکس‌العمل باید نشان بدهیم. واکنش نشان بدهیم. امروز در قضیه غزه، این واکنش بر دوش همه‌ ما وجود دارد. باید واکنش نشان بدهیم. عده‌ای گرسنه‌اند، عده‌ای زیر بمباران‌اند، عده‌ای دارند صد تا صد تا به شهادت میرسند. عالم، چه عالم دانشگاه، چه عالم حوزه باید تلاش کند حق را بشناسد، در کنار حق بایستد. نگاه کردن بی‌تفاوت برای عالم و دانشمند جایز نیست.

اگر از علم عقب بمانیم، آسیب‌پذیر می‌شویم
رهبر انقلاب در ادامه یادآوری کردند: بنده چند سال قبل از این در چند جلسه علمی و دانشگاهی گفتم این‌جوری گفته می‌شود که ما سرعت رشدمان زیاد است، اما به این مغرور نشویم ما به این غرّه نشویم که حالا سرعت رشدمان این‌قدر زیاد است برای خاطر اینکه با وجود این سرعت رشد ما هنوز در دانش عقبیم، ما نسبت به دنیا، دنیای علم از لحاظ علمی عقبیم. ما برای ورود به یک فصل تازه‌ای از تحرک علمی باید خودمان را آماده کنیم، یعنی درست است جهش علمی انجام گرفته، حرکت علمی خوب بوده، اما امروز ما احتیاج داریم به یک حرکت مبتکرانه‌ای از سوی دستگاه‌های علمی کشور تا عقب نیفتیم. بنده بار‌ها گفتم‌ام؛ «العلم سلطان» علم قدرت است. اگر بخواهیم کشور از آسیب‌های متعارف کشور‌های دنیا مصون بماند یک کار مهم و در درجه اول، پیشرفت علمی است. اگر عقب ماندیم آسیب‌پذیر خواهیم شد.

آینده، روشن و امیدبخش است
ایشان سپس تصریح کردند: یک ملت دارای استعداد می‌تواند رشد کند، اما اینجور نیست که همیشه فرصت رشد داشته باشد. آینده، آینده‌ی روشن و امیدبخشی است، افق، افق روشنی است. اما تجربه‌ها و گذشته‌های خود ما به ما می‌گوید که بایستی از حال استفاده کنیم از وضع موجود از فرصت موجود باید حداکثر استفاده را بکنیم. امروز بحمداللّه من به کشور که نگاه میکنم هم اراده، انگیزه و تصمیم هست برای پیشرفت، هم توانایی هست، خب از این استفاده کنید. اگر از این فرصت وجودِ خواستن و توانستن که امروز هست استفاده نکنیم ظلم کرده‌ایم.

مبنا قرار دادن مقاله برای هیات علمی منطق ندارد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به برخی شرط‌ها برای ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز اشاره کردند و فرموند: بنده در اینکه در مسابقه علمی دنیا باید سهیم باشیم تردیدی ندارم اما مبنا قراردادن مقاله علمی به عنوان شرط ارتقاء هیات علمی منطق ندارد. اینکه همه اساتید و هیات علمی را موظف کنیم که اگر می‌خواهید ارتقا بیابید، باید پیش فلان مجله معروف یا فلان مرکز علمی دنیا امتحان بدهید و رتبه خود را مشخص کنید، این را منطقی نمیدانم.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: غزهفلسطینجنایتآمریکااسرائیل
[ چهار شنبه 26 مهر 1402 ] [ 6:12 ] [ فاتح ]
[ ]